Det medelklassiga prekära

Och återigen står jag här och vet inte om jag har jobb längre än två veckor till. Om jag borde börjat söka jobb för flera veckor sedan, varit förberedd för arbetsförmedlingen. Om jag ska köpa nytt månadskort eller inte. Om jag får åka på den där kursen jag vill. 

Fy fan för den här branschen ibland. Och arbetsgivares oförmåga att få tummen ur röven och ha lite framförhållning, värna sina säsongare. Och fan för mig själv som inte bara ger upp, släpper uppfattningen om att det är rimligt att jobba med det man önskar. 

Kommentera

