ett, två…

Dag två på semestern, och jag börjar fundera på hörselkåpor. Barnet låter/gnäller/pratar/sjunger/gråter konstant. Idag började det dessutom längtas efter att leeeeka med nååån. Alla möjliga  är bortresta. 

Jag skiftar mellan dåligt samvete för att vi inte är på Gotland/Öland/Legoland/vilketlandsomhelst, och tänka att nej, det vill jag ändå inte. Eller så intalar jag mig att jag inte vill, pga har inte förutsättningar. Klart som fan att det ibland skulle vara skönt att vara en normal vuxen familj där båda föräldrarna har minst fem veckors sommarsemester, körkort, bilar, ekonomi och ork att vara som alla andra. 

Kommentera

