Släng

Det är en hel del kläder som lämnar detta hem till förmån för soptunnan. Jag antar att det är så det blir när man använder kläder ihärdigt, och de alla härstammar från loppis. Jag slänger bara sådant som är trasigt eller med fläckar som inte går bort. Men det känns ändå alltid lite dumt att knöla ner kläder i soppåsen.

Frångick förresten mina principer och handlade på GeKås, strax efter jul. Vilken misslyckad shopping! Inget plagg har blivit någon favorit, en del har redan gått sönder, det enda som används flitigt är barnets kalsonger.

I övrigt är jag i klädkris. Gillar nästan inget i garderoberna. Dags för en hård rensning. Kanske en klädbytardag? Definitivt några loppisrundor! Frågan är vad jag vill ha. Långa ben och smala höfter samt frånvaro av mage som ser gravid ut lite då och då i menscykeln är ju dessvärre inget som går att köpa. Eller det gör det kanske, men det är verkligen inget alternativ.
Mvh proffsfeministen.

Jag saknar förresten några riktigt bra modebloggare i lämplig stil att följa. Tips?

2 thoughts on “Släng

  1. Lämna kläder till återvinning, om du vill få bättre samvete. Vi brukar lämna till H&M och jag såg nyligen att även KappAhl tar emot. Vad som helst som är textil i valfritt skick (iaf H&M).

    Gilla

Kommentera

